آبیاری

نحوه اتصال شیربرقی آبیاری 24 ولت AC به کنترلر سیمکارتی 2 کانال مدل GC2W-2

نحوه اتصال شیربرقی آبیاری 24 ولت AC به کنترلر سیمکارتی 2 کانال مدل GC2W-2

کنترلر سیمکارتی 2 کانال بورکا برای کنترل تمامی لوازم برقی قابل استفاده می باشد.

در این مطلب قصد داریم نحوه اتصال کنترلر به پمپ آب و شیربرقی آبیاری 24 ولت AC را توضیح دهیم.

همانطور که در نقشه ملاحظه میفرمایید به یک عدد آداپتور 12 ولت 2 آمپر جهت روشن کردن کنترلر و یک عدد ترانس 24 ولت AC جهت تامین برق مورد نیاز شیربرقی نیاز داریم.

برای کنترل پمپ در صورتی که توان مصرفی پمپ زیر 1 اسب  باشد نیازی به استفاده از کنتاکتور نیست ولی ما فرض را بر یک پمپ قوی گذاشته ایم و اتصال با کنتاکتور را توضیح خواهیم داد.

مطابق نقشه دو سیم خارج شده ازترانس دارای جهت نمی باشند (به علت ولتاژ AC )  یکی از سیمها مستقیما به شیربرقی متصل میشود و سر دیگر ترانس که به رنگ قرمز می باشد به ترمینال COM1 کنترلر وصل می شود و سپس ترمینال NO1 را به سیم دیگر شیربرقی متصل نمایید.

در نقشه کانال 1 برای شیربرقی و کانال 2 برای پمپ می باشد.

برای اتصال کنتاکتور به پمپ نوع کنتاکتور باید از نوع بوبین 220 ولت باشد.

سیم نول برق شهری مستقیما به ترمینال A2 کنتاکتور متصل نمایید و سپس سیم فاز را به ترمینال COM2 کنترلر متصل نمایید.در ادامه ترمینال NO2  کنترلر را با یک سیم به ترمینال A1 کنتاکتور متصل نمایید.ورودیهای کنتاکتور به برق شهری متصل و خروجیهای آن نیز به پمپ آب متصل شوند در این حالت با اعمال دستور روشن شدن از طریق اپلیکیشن میتوان به صورت جداگانه پمپ آب و یا شیربرقی را کنترل کرد.همچنین میتوان کنترلر را برنامه ریزی کرد تا به صورت مستقل در ساعات مورد نظر هر کدام را به صورت جداگانه یا باهم روشن یا خاموش نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *