آبیاری

نحوه ی اتصال شیربرقی ها و سنسورها به کنترلر آبیاری بورکا

نحوه ی اتصال شیربرقی ها و سنسورها به کنترلر آبیاری بورکا

کنترلر آبیاری سیمکارتخور بورکا دارای  2 ترمینال ورودی از سمت چپ برای اتصال ترانس دستگاه می باشد.

تغذیه ورودی 24 ولت ac میباشد و با دستور روشن شدن یکی از کانالهای v1 تا v4 برقدار میگردد. بنابراین میتوان یک سر شیربرقی را به عنوان مثال به ترمینال v1  و سر دیگر را به ترمینال co متصل کرد.

در صورت استفاده از چند عدد شیربرقی میتوان یکی از دو رشته سیم شیربرقی ها را به هم متصل و به ترمینال com وصل کرد.

باید توجه نمایید که بوبین شیربرقی 24  ولت ac  باشد.

در مواردی که نیاز هست که همزمان با روشن شدن شیربرقی پمپ هم روشن شود ، میتوان خروجی ترمینال pu  و co را به ترمیال a1 و a2 کنتاکتور متصل نمود.

باید دقت شود که بوبین کنتاکتور از نوع 24 ولت ac باشد و ماکزیمم جریان قابل تحمل کنتاکتور 50 درصد از ماکزیمم جریان مصرفی پمپ بیشتر باشد.

برای مثال اگر پمپ شما 1 اسب میباشد که حدود 4 آمپر مصرف جریان آن میباشد باید کنتاکتو ر با حداقل جریان 6 آمپر انتخاب نمایید . طبیعتا اگر کنتاکتوری با جریانهای بالاتر یعنی 9 ،16 و یا حتی 32 آمپر انتخاب گردد بسیار مناسبتر خواهد بود و عمر کاری کنتاکتور نیز بیشتر میگردد و تنها تفاوت قیمتی آنها هست که میتواند برای کاربر مهم باشد.

در صوری که پمپ شما قویتر و قیمت بالایی دارد پیشنهاد میشود از رله کنترل بار ،جهت محافظت از پمپ نیز در تابلو برق استفاده گردد.

مطلب مهم در اتصالات شیربرقیها و ترانس به دستگاه این می باشد که جهت مثبت و منفی وجود ندارد و میتوان هر کدام از سیمها را به ترمینالها متصل نمود و تنها در صورت استفاده از باطری باید به جهت مثبت و منفی آن دقت نمایید.

برای اتصال سنسور رطوبت خاک و سنسور باران ، هر سنسور دارای 2 رشته سیم میباشد و باید یکی از سیمها به ترمینال co متصل و سر دیگر به ترمینال  s1 یا s2 متصل شود.

در صورتی که سنسور به صورت نرمالی کلوز میباشد باید ابتدا در اپلیکیشن در قسمت تنظیمات و سپس تنظیمات ورودیها در قست وضعیت ورودی ، حالت نرمالی کلوز را انتخاب نمایید و سپس نوع عملکرد دستگاه را در صورت فعال شدن سنسور مشخص نمایید که چه نوع عملکردی انجام دهد

آیا تنها یک پیامک برای کاربر ارسال نماید با عنوان sensor1 enable یا تمام کانالهای خروجی را قطع نماید و پیامک هم ارسال کند و یا کانال خروجی متناظر با کانال ورودی را تنها قطع نماید به عنوان مثال اگر s1 فعال شد  v1 را قطع نماید.

همچنین میتوان تا 5 شماره تلفن همراه در بخش شماره تلفن مدیریت گزارشها وارد کرد تا در صورت فعال شدن سنسور برای تمامی شماره ها پیامک ارسال گردد.

برای اتصال باطری ،باطری باید از نوع سیلد اسید و حداقل 1.2 آمپر بر ساعت انتخاب گردد و حتما از شارژر باطری هم باید استفاده شود و دو رشته سیم مثبت و منفی شارژر باید به قطبهای مثبت و منفی باطری متصل باشد و باید دقت شود که شارژر از نوع اتومات باشد و در صورت شارژ شدن باطری متوقف گردد.

سر مثبت باطری باید به ترمینال BAT و سر منفی باطری به ترمنال GND متصل گردد

با قطع شدن برق، دستگاه از برق باطری استفاده کرده و پیامکی با محتوای MAIN POWER DISCONNECT برای کاربر یا کاربران ارسال میکند و همینطور در صورت وصل شدن برق شهری نیز پیام MAIN POWER CONNECT ارسال میگردد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *